Saknar...

Vatten just nu!!

Japp, precis efter att vi hade avslutat middagen här hemma så ringer det på dörren och en okänd man står där ute.
Han ville informera mig om att det bästa vore om vi kunde fylla upp PET-flaskor med vatten så att vi har till imorgon förmiddag eftersom ett kommunalt vattenrör gått sönder pga av kylan som kommer att ta hela natten att laga om inte mer.

 

Så det var bara att slänga sig i ett bad illa kvick och fylla upp alla PET-flaskor vi hade med vatten (sambon dricker ju te hela tiden så det går ju åt.)
Så ikväll tar jag faktiskt en paus ifrån Zumban eftersom jag gärna vill gå till jobbet imorgon utan att stinka.

Fattar det inte egentligen, Sverige är ett land som alltid genom urminnes tider har haft kalla vintrar, det är ju bara de senaste årtiondena som har varit lite varmare. Men nu när den riktiga kylan tränger sig på så fryser saker sönder (våra vattenrör!!), de har inte tillräckligt med resurser för att ploga eller grusa gatorna, och till råga på allt vet de inte om strömmen kommer att räcka??

Det är ju fan löjligt, eller??

Ska gå och köpa mig en ramlösa nu, vill ju ha något gott att dricka iallafall.
Kram på er!!


Jag skrev detta: Linda

Ja visst är detunderligt att vintern blir en chock varje år.

Tack för kommentaren, nää tror inte heller att det inlägget ger mig nåt bloggpris. Kanske skulle ge mig själv ett =)

Lycka till med vattenbristen. Finns ju gott om snö annars som ni kan smälta =)

2010-01-11 @ 18:29:32
URL: http://www.metrobloggen.se/psykfall
Jag skrev detta: Josefin

jag måste bara säga att din design är för jäkla cool :D

2010-01-11 @ 18:41:37
URL: http://shoppheaven.blogg.se/
Jag skrev detta: Emmelist

hur gåre med godissuget idag då?

2010-01-11 @ 19:39:18
URL: http://emmelist.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?? Adress:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0