Levande bantingspiller..

ja det är min sambo det. Igår var jag nära på att trilla dit redan efter typ 18 timmar, helt otroligt eller hur?? Hittade 5 kakor kvar i köket, de där helt underbart goda Chocolate Chip Cookies. Egentligen var jag ju hungrig och jag hade inte ätit något på hela kvällen, så jag tog fram de kakorna och sa till Ben att han kunde ta fyra av dem men spara en liten till mig. Sedan gick jag ut i köket för att göra en kvälls-macka (jag vet att jag inte borde ha haft någon sådan heller men som sagt jag var hungrig och hittade inget annat), men under tiden som jag åt min smörgås så passade sambon på att äta upp alla kakorna. Allt han hade att säga var att han inte trodde att jag skulle ha någon eftersom jag nu skulle banta. Så egentligen borde jag väl tacka honom, men just då blev jag lite irriterad får man väl säga. Så härefter kommer han att för alltid vara mitt levande bantningspiller :)

Hur som helst sov gott inatt, vaknade och är fortfarande lite förkyld.
Satte mig vid datorn en stund och tog sedan på mig för att ta promenaden med Kaiser. Ibland önskar jag verkligen att han kunde vara en schäferhund eller dylik, de är ju så lätt-tränade. Men inte då vi skulle ju absolut ha en Siberian Husky, och detta måste vara den mest envisa rasen av dem alla, jag menar till och med katterna är ju lättare att lära saker. Två gånger flög jag på arslet idag iallafall, snö + hund + skor utan broddar + möte med andra hundar = ingen bra lösning för mig. Kom hem något irriterad för att höra från sambon att han minsann inte har de problemen på promenader. Antar att jag inte är en bra ledare än för hunden, tydligen respekterar han mig inte på promenader enligt sambon. Men men, motion fick jag iallafall och det var ju det som var meningen. Träning ger färdighet för mig och Kaiser och mindre fett på kroppen för mig.

Näe nu är det väl dags att ta tag i resten av dagen, har ju fortfaranade kvar mitt träningspass med Zumba, måste städa undan lite oxå.
Ska även se om jag kan få tag på en våg så att jag vet vilken hemsk startvikt jag har att tacklas med.

Summering hittils idag:
Inget godis, inget småätande, varit på min promenad med Kaiser, druckit flera glas vatten. Ska nog ta mig en frukt nu börjar bli hungrig.
Gäller nu bara att hålla undan alla demoner resten av dagen, de är ju ganska bra på att tala om för mig att "-En gör inget" "-Ät detta, du kan ta igen det imorgon"...Hjärnan är jäkligt finurlig faktiskt...eller oxå är det bara jag som har väldigt låg tröskel, en svag människa??


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?? Adress:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0