Ett nytt år...

...och helt nya tag..i vanlig ordning.

Vaknade och kände mig helt ur lag. Sägs det inte att året påverkas att bli så som man börjar första dagen på det nya året?? Isåfall har jag en jäkla otur, mår inte bäst idag. Dels är det för att jag har den här förkylningen i kroppen men jag tror oxå att jag är påverkad idag av det faktum att jag tog mig en tänkare igår...
Man ska väl egentligen aldrig börja rannsaka sig själv för mycket, det finns alltid en chans att man inte gillar helt vad man ser.
Ta det inte fel nu, jag menar jag älskar mina barn och mitt livs kärlek, min sambo Ben. Men det är ju det här med resten, vill jag verkligen vara fast i det jobb jag har nu för resten av livet?? Och alla dessa bantingskurer jag börjar för att inom 78 timmar avsluta med en stor påse godis eller en fet pizza, inte undra på att man börja se ut som sin egen mamma (no offence Mamma)..Och vad hände egentligen med min helt egna stil jag en gång hade, den har efter det att jag fick mina tvillingar sakta men säkert helt övergått till luvtröjor och mjukisbyxor (jeans om jag behöver gå utanför huset)...

Så, så här är det nu, detta året ska bli förändringarnas år, och min tanke var att om jag kan lyckas hålla denna bloggen i liv så måste jag ju försöka att vara ärlig mot mig själv. Och på något knasigt sätt i mitt inre så tror jag att det då oxå kommer att bli mycket svårare att bryta mitt "lilla" löfte till mig själv.

För tro mig, jag ska göra detta bara för mig själv. Sambon och barnen älskar mig precis som jag är, det är bara det att jag en gång hörde att du själv inte kan älska någon fullt ut innan du älskar dig själv.
Och hej.....hur många kan säga att de faktiskt älskar sig själva helt ärligt i dessa tider.


Så ändringarna jag ska börja med att hålla är:
  • Inget mer godis.
  • Ingen mer skräpmat.
  • Inget mer små ätande.
  • 20 minuter Zumba varje dag.
  • Promenad med Kaiser dagligen.

Det är visst ganska mycket att ändra med en gång, men nu jäklar ska det gå denna gången. När jag väl har kommit igång med allt detta kan jag ju lägga till mer sedan.

Ja det var väl egentligen allt jag hade på hjärtat för idag, ganska deprimerande, eller hur??

Jag skrev detta: Emma

kämpa på nu...du klarar detta :)

2010-01-01 @ 21:05:44
Jag skrev detta: Anders

De va inge dålig lista du satte upp där.. kämpa på nu så ska du se att de går vägen :)



2010-01-01 @ 23:53:34

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg?? Adress:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0